Hvalpe dagbog

Hvalpe dagbog

mandag den 27. april 2015

8 uger drægtig....

Nu er Zig Zag 8 uger drægtig og hun er virkelig tyk. Jeg er så spændt på hvor mange hvalpe hun bærer på for hun er virkelig tyk syntes jeg.

Hun pruster og stønner og trasker afsted på turene og der er ikke plads til en spurt længere men hun går glad og gerne med på tur 3 gange dagligt. Drægtige tæver skal holdes i god form og det er egentlig rigeligt at gå et par gode ture med dem for alene den ekstra vægt de bærer på er styrke træning nok :-)

Jeg er glad for at det er her i foråret at hun er drægtig for havde det været varmt og sommer så havde vi været nødtil at køre til vandet hver dag og svømme med hende som motion :-) hun ligner også en hval så hun ville nok passe bedre i havet lige nu ha ha !

Normalt når mine tæver bærer store kuld så er de tilbøjelige til at føde før tid - så måske når vi ikke ind i den 9. drægtigheds uge eller kun lidt ind i ugen vi får se. Jeg ved I er nogle stykker som venter spændt på at hun leverer en flok fine sorte hvalpe.

Ham her på billedet ... Den smukke Poachar han går og nyder livet i det fynske - træner myre flittigt med Niels Henrik og har bestået RJK's apporteringsprøve og Åbenklasse WT så han ligger heller ikke på den lade side :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar