Hvalpe dagbog

Hvalpe dagbog

torsdag den 7. maj 2015

En skøn og rolig nat :-)

Både ZZ og jeg har sovet rigtig godt i nat. Hun har ikke vækket mig overhovedet så jeg måtte "trække" hende ud af kassen kl. 06 i morges for at hun kunne komme ud og besørge. Fik også skiftet tæpper for der kommer en del snask ud af ZZ så de trængte til at blive skiftet.

Samtidigt valgte jeg at tage de to først fødte hanner som er store og stærke og flytte dem ind til Ketchup. Det er altid lidt spændende at flytte nogle hvalpe - men ZZ har 3 hvalpe som er født lidt mindre end resten af kuldet og jeg syntes at de skal have en chance, uden at vi hjælper dem.

Ja ja det gør vi så alligevel ved at flytte to hvalpe væk, men de skal stadig vise at de vil livet og selv kæmpe sig igennem til mælkebaren blandt 8 søskende. Den lille pige som er født med en vægt på bare 220 gram ser umiddelbart stærk ud. Hun er nok vores største bekymring lige nu for de øvrige to som også er lidt mindre er ikke markant mindre og de er fine og stærke i deres drift.

Ketchup tog imod de to drenge med det samme - de blev vasket og nusset og de klare sig rigtig fint i Ketchups flok. Så nu ser vi tiden an og ser om de skal blive hos Ketchup en stund eller mere permanent.

Jeg har klippet lidt i pelsen på Ketchups to sorte han hvalpe så vi ikke kan forveksle de sorte drenge.

Der er lagt billeder ind i hvalpe galleriet under uge 1 både hos ZZ og Ketchup :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar